Monday, September 13, 2010

Kes Sosilawati Dimanipulasi Oleh Dajjal.

Bukankah pukimak namanya jika benar bekas ahli Bar(ua) Council membunuh orang yang tak bersalah secara kejam. Memang benar Majlis Peguam tidak terlibat secara langsung tapi perlakuan bekas ahlinya ini menunjukkan sebahagiannya disertai oleh manusia yang ganas, kejam, tidak berhati perut, bersifat binatang.

Selama ini kita sering terbaca dalam akhbar bagaimana Majlis Peguam mengambil langkah mengadakan protes terhadap kerajaan bila sesuatu kaum di tuduh tertindas atau diperlaku secara salah oleh pihak polis tapi bila terjadi kes pembunuhan Datuk Sosilawati dan 3 mangsa yang lain, kita tunggu dan lihat apa pendirian mereka. Jika kes A.Kugan, pesalah yang meninggal dalam tahanan polis diarak sebegitu hebat oleh segolongan pihak peguam kononnya polis bertindak perkauman, kita lihat pula apakah mereka ini akan turut bersikap perkauman jika tidak mengeluarkan sebarang kenyataan dalam kes ini. Bukan sedikit yang mati dipukul, di bakar dan abu dibuang ke sungai... jelas pesalah bukan seorang pesakit mental tapi pembunuh bersiri yang merancang secara sistematik untuk menguasai hak orang lain secara salah.

Jika banduan A. Kugan dikatakan tidak bersalah, apakah bezanya dengan 4 orang mangsa dalam kes ini yang hanya ingin membuat dan menguruskan soal jual beli hartanah?. Setidak tidaknya 4 orang mangsa ini bukan dalam tahanan polis dan tidak melakukan sebarang kesalahan.

Jika pihak Majlis Peguam gagal mengutuk perbuatan bekas ahlinya (jika benar bekas ahli Majlis Peguam) maka sah mereka lebih perkauman dari pihak lain dan Majlis itu patut dibubarkan atau di ISAkan sahaja ahli-ahli mereka.

Identiti dan alamat bekas peguam ini ada dilaporkan di blog Hambali.

Lebih menyakitkan hati bila bahalol pukimak PAS mengaitkan kematian tragis Datuk Sosilawati dengan kes pembunuhan Altantuya.

Memang wajar Anak Bukit Gantang melenting seperti dilaporkan dalam blog Hambali.

Pukimak Pas ini mengaitkan kematian Sosilawati dan Altantuya melalui Twitter Dr. Lo' Lo yang mengatakan

" Sape yg bleh lupakn kmatian altanTuya.sy kaitkn sbb mrk adalh wnita spt sy. Mrk mati dbunuh kejam dbumi msia.apa yg politiknya? "- Maaf bagi saya, yang juga seorang wanita dan ibu serta tak berpehakpon ke mana mana faction, amatlah janggal untuk menyentuh kematian Allahyarham Dato Sosilawati dengan Altantuya tanpa ada tujuan lain disebaliknya"
  1. @AfiahHafiz Saya mnyebut sbb high profile case. Mmg byk kes pmbunuhan kejam, mcm2.stengah tu kita pn xde info.
  2. @AfiahHafiz Sape yg bleh lupakn kmatian altanTuya.sy kaitkn sbb mrk adalh wnita spt sy. Mrk mati dbunuh kejam dbumi msia.apa yg politiknya?
  3. Altantuya Sosilawati wnita cantik muda mati dbunuh kejam dbumi Msia.sorang dletup sorang dbakar.bunuh wati ada motif?Bunuh Tuya Xde motif?


Bukankah maha hebat pukimak Dajjal Pas ini berkata-kata?. Apa rasional mengaitkan kematian Datuk Sosilawati yang dibunuh secara kejam oleh peguam India bekas ahli Bar(ua) Council yang tamakkan harta dengan kes Altantuya.

Apakah pukimak PAS ini sudah ketandusan idea dan sakit otak sehingga semua kejadian yang berlaku ingin dikaitkan dengan hal lain yang tidak ada kena mengena antara satu sama lain.

Jika mereka ini lebih Islam dan alim dari orang lain mereka sepatutnya lebih banyak mendiamkan diri, menyedekahkan al-fatihah kepada mangsa pembunuhan kejam.

Jangan hanya fikir tudung engkau lebih labuh dari tudung orang lain dan serban engkau lebih besar dari bakul, haram jadah ini gembira bercakap dan menjatuhkan maruah kematian mangsa tanpa memikirkan sensitiviti keluarga mangsa yang terlibat.

Jika sudah sesat, jangan menyesatkan orang lain.

No comments: