Friday, September 3, 2010

BENDERA : 200 pengamal ilmu kebal di hantar ke Malaysia





















Bila terbaca berita tentang kumpulan BENDERA di sini tidak diketahui ianya benar atau tidak, tak dapat dipastikan tapi berita ini agak kelakar... melucukan sekali bila segelintir rakyat Indonesia yang ada masalah mental, emosi tak stabil cuba bertindak membelakangkan usaha diplomasi antara kerajaan Malaysia dan Indonesia.

Kumpulan BENDERA tidak habis habis melakukan provokasi terhadap kedutaan, pelajar Malaysia dan kesabaran rakyat negara kita. Mereka yang dibayar oleh pihak tertentu sanggup menggunakan apa juga cara termasuk roadblock untuk "sweeping" rakyat Malaysia, protes di hadapan kedutaan termasuk membalik najis dan membakar Jalur Gemilang.

Sejauh mana kebenaran tentang penghantaran provakator ke Malaysia dibuat tidak pula diketahui tapi jika bersandarkan pada kenyataan lalu ketua kumpulan ianya lebih kepada "gimik" untuk menarik perhatian pihak media Indon dan meminta publisiti murahan agar kerajaan Malaysia melayan kehendak orang bodoh seperti mereka.

Walau apa pun, kerajaan tetap perlu memandang serius kenyataan oleh ketua kumpulan pesakit mental Indonesia ini. Setidak tidaknya sebagai cegah rintang dari berlakunya sebarang insiden yang tidak di ingini oleh warga Indonesia samada yang sudah lama bekerja di sini mahupun yang baru berjaya menyelinap masuk melalui lorong tikus.

No comments: