Thursday, September 2, 2010

Lucutkan Kerakyatan

Memang celaka anak haram Namewee. Sebelum ini Malaysia tidak mudah terjebak dengan isu perkauman walaupun isu itu dimainkan oleh pihak politik DAP secara berkala menjelang pilihanraya. Tapi bila kerajaan amat bermurah hati memaafkan anak haram ni selepas menghina Lagu Kebangsaan masa belajar di seberang laut, hal hal perkauman semakin menjadi jadi.

Kes penghinaan turut dipandang sepi oleh ahli politik yang lain yang hanya lebih suka mengampu dan membuat kenyataan yang lebih menjaga hati ahli politik dari pihak perikatan. Menteri yang bertanggungjawab terhadap SKMM pernah keluarkan kenyataan yang kerajaan setuju memaafkan selepas anak haram ini meminta maaf. Lebih memburukkan kerajaan bila Menteri yang bertanggungjawab terhadap KDN seolah olah jatuh sakit dan menjadi bisu mengalahkan pesakit strok, sunyi sepi tanpa tindakan pantas membanteras unsur perkauman sebaliknya hanya senarai amaran yang panjang berjela jela.

Penyumbang isu perkauman juga datang dari pemimpin yang sudah lama gila kuasa ingin menjadi Perdana Menteri walau dinasihatkan supaya meninggalkan tabiat meliwat terlebih dahulu oleh ahli politik yang lain. Pemimpin ini juga mendapat sokongan tidak berbelah bagi dari bini dan anak yang turut sama menipu rakyat memainkan iu perkauman.

Dalam isu perkauman yang semakin menjadi jadi kesalahan patut diletakkan pada bahu KDN dan parti politik dari kaum sejenis dengan Namewee.

KDN dilihat lebih banyak bertolak ansur...satu sikap dan amalan biasa di Malaysia yang hanya menjerit melolong bila keadaan sudah tidak dikawal sementara ketika masih boleh dicegah pihak berkuasa hanya membiarkan pihak yang kurang ajar ini bebas menaikan apa apa isu yang boleh membangkitkan api kemarahan pihak lain.

Bukan sekali anak anjing Namewee ini bertindak kurang ajar, biadap, celaka dan tak sedar diri selepas isu lagu Negarakuku, banjingan ni keluarkan pula videoclip yang menghina dan menyerang TNB satu cara ala gangster kononnya untuk menyuarakan rasa tidak puashati dan sekarang p***mak ni keluarkan pula video yang kononnya menentang sikap perkauman / racist yang tidak menepati hasrat kerajaan ke arah 1Malaysia.

Kepala bapak dia anti racist. Kalau celaka ini anti racist kenapa libatkan sama isu berpuasa dalam videoclip terbaru. Apa kena mengena umat Islam berpuasa dengan sikap anti racist celaka ni?. Alasannya yang anti racist dan menyokong hasrat 1Malaysia hanya alasan semata mata untuk melembutkan hati pihak berkuasa dari mengenakan tindakan terhadap diri sendiri kononnya dia adalah penyokong kerajaan dan kerajaan akan meringankan hukuman terhadap penyokong sendiri.

P*nt*t lu Namewee. Jangan pikir orang lain bodoh. Hasrat 1Malaysia kerajaan tidak ada kena mengena dengan videoclip engkau yang bukan kononnya anti racis tapi juga anti Islam sekaligus mencerminkan anti Melayu sebagai penganut agama Islam terbesar di negara ini.

Kepada KDN hentikan sikap buta mata dan hati yang hanya mengeruhkan lagi keadaan keharmonian dalam negara. Tunjukkan tiada lagi kuasa untuk bertolak ansur tak kira pada mana mana kaum dan pegangan politik. Tindakan tegas dan cepat amat perlu dari membiarkan keadaan menjadi lebih teruk. Atau KDN masih tidak mengambil iktibar dari sikap perkauman yang dimainkan oleh parti politik dan blogger RPK yang kemudiannya melarikan diri sekaligus seolah olah memperbodohkan KDN.

Apalah guna NKRA KDN jika isu perkauman gagal diatasi dengan berkesan.

Lihat saja sambutan hari kemerdekaan kali ini, cukup suram. Walaupun keadaan suram ini sebenarnya telah berlaku sejak pemerintahan PM Kaki Tido.

KDN juga perlu mengeluarkan garis panduan dan menegur mana mana parti politik yang cuba bertindak campurtangan setiapkali KDN ingin mengambil tindakan terhadap individu yang melanggar undang undang terutamanya dalam isu perkauman.

Parti politik Cina seperti MCA sebagai komponen BN pula perlu akur dengan undang undang yang ada dan bukannya mengenakan tekanan kepada sekutu mereka serta memainkan isu pilihanraya sebagai bahan gertakan konon tindakan undang undang akan menjauhkan para pengundi..jika inilah caranya sampai bila bila sentiasa akan ada pihak yang mencabar keharmonian dan memainkan isu perkauman untuk kepentingan sebelah pihak.

Atau ada pihak ingin mengulangi peristiwa 13 Mei 1969?.

Apakah mereka ini rasa mereka terlalu bagus untuk menghina pihak lain dan mencabar undang undang dan perlembagaan sedia ada?.

Apakah mereka masih tidak sedar dan belajar bahawa peristiwa 13 Mei 1969 hanya menjadikan pemenang sebagai arang dan yang kalah sebagai abu namun pihak yang suka memainkan isu perkauman perlu sedar orang Melayu di negara ini tidak ada tempat lain selain negara ini, tanah tumpah yang didiami sejak nenek moyang dan sesungguhnya orang Melayu akan tetap mempertahankan hak mereka dalam apa cara sekalipun.

Jadi pada pihak yang suka pada perkauman usahlah berfikir dan bersikap tamak haloba serta kurang ajar. Jangan fikir mereka tidak akan dicabar bila kesabaran kaum Melayu tidak dapat dibendung.

Lihat sekarang sudah terjadi perkelahian kecil akibat timbulnya rasa tidak puas hati sebelah pihak kerana sentiasa dihina dan dipijak seperti yang lapor oleh blog Rajahmas. Jika KDN dan parti politik masih gagal mengambil tindakan menghentikan isu perkauman tidak mustahil kudis akan bertukar menjadi barah dan meledak seperti di beberapa buah negara dan hanya akan merugikan semua pihak.

2 comments:

Ali Abdullah said...

salam ziarah,

terima kasih kerana linkkan blog kami. Memang anak keparat ini kena dilempang baru dia sedar diri.. Sepatutnya budak cina yang dua orang tu tak jadi mangsa. Yang patut kena belasah ialah budak namewoo ni..

Takpe, hari ini hari dia. Lepas ni duduklah dia kat bawah ketiak mak dia takut bayang2 sendiri. Gerenti ada budak2 melayu kalangan mat rempit yang dok intai peluang nak lempang dia.

Anonymous said...

BELI DARI MELAYU!

Tolonglah… ape ape yg kita nak beli, beli dari melayu first! Usaha untuk beli dari melayu. Kedai melayu jauh sikit, tak apa, kita usaha beli dari melayu. Tak kira melayu tu melayu PAS ke, UMNO ke, jawa ke.. itu kita letak belakang, yg penting beli dari melayu first!

Pergi klinik melayu
pergi bengkel melayu
guna electrician melayu
nak modify rumah cari kontraktor melayu
kredit card, insurance dan unit trust cari agent melayu
beli kereta or rumah dari sales agent melayu
makan kat kedai melayu
isi minyak kete kat petrol station melayu
beli gas masak dari melayu
…etc.

BELI DARI MELAYU! PERKASAKAN EKONOMI MELAYU!