Tuesday, September 14, 2010

Mangsa Bukan Ahli Politik : Kenapa Wakil PAS Kurang Hajar Sangat?.

Kebodohan melampau Prof. PAS yang digelar Mr. Bean sini dan sini dan kenyataan Dr. Lalok Air Ketum di sini jelas menunjukkan pihak PAS sanggup menggunakan apa saja taktik kotor bagi kepentingan politik.

Apakah dua ekor wakil PAS ini tidak ada hati perut dan perasaan dengan sewenang wenangnya mengeluarkan kenyataan sebegitu rupa tanpa memikirkan kesedihan dan kesengsaraan yang ditanggung oleh ahli keluarga mangsa?.

Sah dua ekor binatang peliharaan PAS ini sama darjat, tidak berperikemanusiaan tak ubah seperti pembunuh itu sendiri. Tidak memikirkan kesedihan orang lain ketika menyambut kedatangan Syawal hanya kerana ingin memuaskan nafsu politik dengan menuduh pihak lain dan memutarbelit kes terbaru ini dengan kes lain yang tidak ada kaitna langsung.

Terlalu busuk hati, dengki dan pendendam - itulah sikap sebenar dua ekor binatang peliharaan PAS ini. Jika dua ekor binatang ini fikir mangsa bunuh adalah orang Islam sepertimana mereka sudah tentu mereka akan bersimpati dan tidak mungkin tergamak untuk mengeluarkan kenyataan sebegitu jahat.

Tapi inilah sikap dan nilai sebenar jatidiri binatang peliharaaan PAS. Jika perlakuan ganas mereka kita sering lihat dalam rangkaian demonstrasi dan protes, kali ini kita boleh saksi dan nilai bagaimana kerohanian yang mereka semai dalam diri mereka selama ini.

Seorang yang waras dan berhemah tinggi sudah tentu tidak akan sesekali mencerca pihak lain serta menjatuhkan maruah ahli keluarga mangsa dengan mengaitkan atau menyamakan kejadian yang dihadapi oleh mangsa dengan kejadian terdahulu (pembunuhan Altantuya).

Apa sebenarnya masalah yang dihadapi oleh dua ekor binatang ini?

Apakah mereka ada masalah peribadi dengan mangsa?, tidak puashati atau berdendam secara diam-diam atau pun juga cemburu dengan kekayaan yang dimiliki oleh mangsa?.

Mangsa seorang usahawan berjaya yang meniti ranjau kehidupan yang bukan mudah, akhbar ada menceritakan mangsa pernah menjadi seorang penoreh getah, membuat jualan langsung sebelum mencapai kesenangan seperti sekarang.

Apa yang paling penting mangsa bukanlah seorang ahli politik !! dan tidak terlibat dalam mana mana parti politik. Bukannya seperti suspek kes bunuh, terang terangan menjadi ahli politik seumur hidup dalam sebuah parti politik dan peguam bagi pertubuhan haram HINDRAF. seperti di laporkan oleh akhbar Utusan Malaysia.

Jadi kepada ahli bahalol parti politik PAS, berpada padalah bila berpolitik. Jangan jadi bebal dan bodoh bila berkata kata dan tolong hormati pihak lain.

Apakah mereka ini sudah lebih handal dari mahkamah, lebih tahu dari tuhan apa yang terjadi sehingga mudah menuduh dan menjatuhkan hukuman kepada orang lain.

Mungkin juga mereka ini jenis bersikap "peduli apa" dengan apa apa yang berlaku disekeliling.. yang membunuh bukan sanak saudara mereka dan yang dibunuh bukan ahli keluarga sendiri sebab itu mereka tidak langsung sensitif dengan perasaan orang lain.

Sungguh bahalol.

4 comments:

Anonymous said...

Kalau mangsa adalah dari puak mereka akan banyak lagi tuduhan karut..memang mereka layak di sumbat dalam zoo.

YANG GAMBI said...

Bro, dua ekor binatang ini sebanrnya tidak layak pun duduk dalam kandang mana-mana zoo.... inilah anak-anak anjing peliharaan DAP yang ada bawah kankang bapak anjing hamPAS.....

Anonymous said...

ish..ish..kurangnya pendidikan agama dan mungkin mak bapak korang tak ajar..Allah cipta mereka berdua sebagai manusia senang2 korang gelarkan mereka binatang...ni la namanya MELAYU..bodo punya MELAYU

gwkolonel said...

lagi bodoh bila melayu bangsatkan melayu dan manipulasikan semua perkara dengan politik macam kes pembunuhhan sosilawati... bingai